Original title:
Trendy v analytickém CRM
Translated title:
Trends in analytical CRM
Authors:
Heřmanský, Michal ; Šperková, Lucie (advisor) ; Jašek, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá hlavními trendy v oblasti analytického CRM. Cílem práce je tyto trendy identifikovat a porovnat s reálnou situací na trhu CRM. Práce je rozdělena do několika částí. V úvodu je popsána problematika Customer Relationship Managementu spolu s architekturou CRM systému. Dále je popsáno analytické CRM a jeho základní funkce. Jednotlivé trendy jsou přehledně charakterizovány a následně jsou v další části porovnány se současnou situací na trhu CRM. Přínosem této práce je shrnutí aktuálních trendů v oblasti analytického CRM a jejich porovnání se situací na reálném trhu CRM produktů.This thesis describes major trends in the field of analytical CRM. The goal is to identify those trends and compare them with current situation on the CRM market. The thesis is devided among several parts. In the opening part is described Customer Relationship Management and architecture of CRM system. The next part discribes analytical CRM and its standard ways of using. The main part of the thesis is identification of trends. Idetificated trends are characterized and compared with situation on the market. The contribution of this thesis is summarizing current trends in CRM analytics and comparsion of those trends with current CRM market situation.
Keywords:
analytical CRM; Apache Hadoop; big data; social networks; web analytics; Analytické CRM; Apache Hadoop; big data; sociální sítě; webová analytika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41852