Original title:
Nová média a jejich role v České televizi a ostatních celostátních televizích
Translated title:
New media in the czech televisions
Authors:
Hoffmannová, Petra ; Hanzlík, Jan (advisor) ; Kubaš, Mario (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem teoretické části diplomové práce je vymezení podstaty fungování nových médií v českých celoplošných televizních stanicích. Nejprve se práce věnuje teoretickému vymezení včetně teorií Marshalla McLuhana, druhá část se věnuje deskripci českého televizního trhu, charakterizaci současného diváka a jeho potřeb a popisu využívání nových médií jednotlivými televizními stanicemi. V závěrečném shrnutí jsou rekapitulována zjištění praktické části a na závěr jsou potvrzeny hypotézy popsané v úvodu.The aim of this thesis is to explain running of new media in the television's process in Czech republic. First part is dedicated to theoretical determination of new media include the Marshall MuLuhan's theoretic work. Second part describe czech televison market, characterization modern television's viewer and define practical using of new media in each television organization. The hypothesis described in the introduction are confirmed in conclusion.
Keywords:
Marshall McLuhan; New media; social media; television; Marshall McLuhan; Nová média; sociální média; televize
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39710