Název:
Důvěryhodnost a distribuce informací v kontextu ekonomicko-technologické transformace
Překlad názvu:
Credibility and distribution of information in the context of economic and technological transformation
Autoři:
Peřinka, Petr ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Nedávná ekonomická krize tvrdě zasáhla většinu oborů lidské činnosti a ani mediální sektor nebyl výjimkou. Na rozdíl od tradičních průmyslových, či zemědělských sektorů však mediální společnosti již před začátkem krize musely čelit transformačním výzvám technologického a kulturního charakteru, jejichž nutnost řešení ekonomický propad ještě více umocnil. Nástup internetu, potažmo sociálních médií, redefinoval spotřebitele ve vztahu k informacím, jejichž kvantum i přístupnost roste díky technologickým inovacím závratnou rychlostí. Ambicí této práce je vyhodnotit dopady transformačních efektů na distribuci a důvěryhodnost informací prezentovaných tradičními médii a to jak optikou spotřebitele, tak optikou masmédií, jelikož právě tento synergický vztah vzájemné provázanosti nelze oddělitThe recent economic crisis has hit most sectors of human activities. The media sector was no exception. Before the crisis began, media companies had to face challenges of technological and cultural transformation, the impact was even more accelerated by global economic downturn. The boom of the Internet and, by extension, social media, redefine consumer behavior in relation to information whose quantity and accessibility are rapidly increasing through technological innovation. The goal of this work is to evaluate impact of transformational effects on distribution and credibility of information presented in mainstream media. All this in terms of both consumer and mass media, because this synergistic relationship can not by separated.
Klíčová slova:
informace; informační zahlcení; kredibilita informací; média; spotřebitel; spotřební chování; consumer; consumer behaviour; information; information credibility; information overload; media
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/39497