Original title:
Rozvoj cestovního ruchu v Plzeňském kraji: případová studie marketingové strategie turistického regionu Šumava
Translated title:
Development of tourism in Pilsen region: case strategy of marketing strategy of tourist region Šumava
Authors:
Zippererová, Iva ; Kouřilová, Jana (advisor) ; Silovská, Hana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je návrh marketingové strategie turistického regionu Šumava. Teoretická část práce je zaměřena na zpracování teorie vztahující se k cestovnímu ruchu. Jsou definovány základní pojmy a zhodnoceno postavení cestovního ruchu v regionálním rozvoji a národním a světovém hospodářství. V praktické části je vymezena oblast, o které práce pojednává a dále navazuje komparace návštěvnosti Plzeňského a Jihočeského kraje a turistického regionu Šumava vůči ostatním regionům v rámci České republiky. Na závěr praktické části je pomocí marketingového mixu sestavena marketingová strategie turistického regionu Šumava, jež je stanovena jako hlavní cíl této diplomové práce.The aim of this thesis is suggesting marketing strategy of tourist region Šumava. The theoretical part is focused on elaboration theory related to the tourism. There are defined the basic terms and there is also evaluated position of tourism in regional development and national and world economy as well. In the practical part there is defined region the thesis is about and then there is subjected to comparison attendance of Pilsen region, South Bohemian region and touristic region Šumava towards other regions of the Czech republic. In the end of the practical part there is thanks to marketing mix prepared the marketing strategy of touristic region Šumava, which is the aim of this thesis.
Keywords:
Marketing strategy; Pilsen region; South Bohemian region; Tourism; Tourist region; Cestovní ruch; Jihočeský kraj; Marketingová strategie; Plzeňský kraj; Turistický region
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40214