Original title:
Přínosy lokalizačních služeb pro retail
Translated title:
Benefits of location services for retail
Authors:
Prostredný, Ján ; Kubálková, Markéta (advisor) ; Kubálek, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním záměrem této bakalářské práce je analýza využití dostupných lokalizačních technologií pro retailové provozovny a zhodnocení jejich přínosu jak pro zákazníky, tak pro provozovatele. Jedná se především o možnosti přesné lokalizace zákazníka v prodejně, cíleně směřovaná reklama a zasílání informačních zpráv v závislosti na jeho poloze v prodejně. Sledování a vyhodnocování trajektorie pohybu a délky času stráveného na jednotlivých zastávkách v prostorách prodejny.The aim of this bachelor thesis is to analyse usage of available technologies of localization in particular retail units and their benefits for both customers and retailers. This topic concerns especially accurate localization of customers in retail units, targeted marketing and providing basic information according to the location in particular retail unit. Monitoring and evaluating of customer's movement trajectory and length of time spent at the particular place in the retail unit.
Keywords:
Beacon; Bluetooth; cell phone; competitiveness; context; Indoor navigation; localization; Proximity marketing; RFID; targeted advertising; WiFi; Beacon; Bluetooth; cílená reklama; Indoor navigace; konkurenceschopnost; kontext; lokalizace; mobilní telefon; poloha; Proximity marketing; RFID; WiFi
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41873