Original title:
Využití nových forem marketingové komunikace v komunikačním mixu firmy
Translated title:
New forms of marketing communications and their usage in company communication mix
Authors:
Popelka, Ondřej ; Kincl, Tomáš (advisor) ; Novák, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá problematikou nových forem marketingové komunikace a zkoumá možnost jejich využití při aplikaci na vybraný existující subjekt, kterým je v mém případě Golf Club Bitozeves. V teoretické části jsou představeny jednotlivé formy marketingové komunikace spolu s prostředky jejich šíření. Praktická část se zabývá aplikací těchto forem marketingové komunikace na subjekt vytvořením konkrétních modelových kampaní a jejich následovného porovnání z pohledu atributů, jakými je cena realizace kampaně, časová náročnost realizace jednotlivých kampaní či počtu potenciálních zákazníků získaných těmito metodami.This bachelor thesis examines new forms of marketing communications and their usa on concrete existing subject, which is in my case Golf club Bitozeves. The aim of the theoretical part is to present new forms of marketing communication along with their means of spreading. The practical part is based on applying these forms on current subject by creating concrete model campaigns and afterwards comparison of their key attributes such as costs of realization, time required for their realisation or by number of potential customers brought by these methods.
Keywords:
ambush marketing; event marketing; guerilla marketing; marketing for e-commerce; mobile marketing; Modern marketing methods; product placement; viral marketing; word of mouth marketing; ambush marketing; event marketing; guerilla marketing; marketing pro e- commerce; mobilní marketing; Moderní marketingové metody; product placement; virální marketing; word of mouth marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42357