Original title:
Analýza konkurenceschopnosti podniku EkoTerm - Servis spol. s.r.o.
Translated title:
Analysis of company competion of EkoTerm – Servis, spol. s. r. o.
Authors:
Lukeš, Ondřej ; Štamfestová, Petra (advisor) ; Slunčík, Peter (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem bakalářské práce je "Analýza konkurenceschopnosti podniku EkoTerm -- Servis, spol. s. r. o''. Cílem této práce je zanalyzovat podnik pro posouzení jeho konkurenceschopnosti směrem k jeho největším konkurentům. Práce je rozdělena na dvě části. V první části, teoretické, je definován pojem konkurence, dále definice konkurenceschopnosti a možnosti jejího měření. Teoretická část rozebírá, co konkurence znamená, definici konkurenceschopnosti, jak konkurenci schopnost můžeme měřit. Podnik bude rozebrán pomocí strategické analýzy makra a mikro okolí. Pro analýzu mikro okolí byla vybrána analýza PEST. Hlavní analýzou makro okolí se stala analýza PEST. Strategická analýza mikro okolí byla postavena na metodě benchmarking. Strategickou analýzu mikro okolí jsem postavil na metodě benchmarking. Díky této metodě podnik rozeberu podle Porterova modelu konkurenčních sil a finanční analýzy. Na závěr bude uskutečněna SWOT analýza V praktické části budou využity všechny analýzy zmíněné v části teoretické, doplněné o analýzu konkurenčních cen služeb. Praktickou část zakončuji analýzou SWOT, která zobrazuje silné a slabé stránky podniku a jeho možné hrozby a příležitosti.The topic of my bachelor's thesis is "Analysis of company competion of EkoTerm -- Servis, spol. s. r. o.'' The main target is to analysis company to compare his company competion to his biggest competitors. The thesis is splited to two parts. Teoretical part analyzes, what does competiton mean, definition of company competion, how can we gage the company competiton. Company is going to be analyze by strategic analysis of makro and mikro surroundings. Strategic analysis of mikro surroundings stays on benchmarking method. By this method I am going to analyze this company by method of Porter and his competitve forces and financial analysis. In the end is going to be made SWOT analysis. In practical part is going to be used all analysis, which were mentioned in teoretical part supplemented by comparation of prices services. The practical part is ended by SWOT analysis, which is showing strenghts, weaknesses, opportunities and threats.
Keywords:
Benchmarking; Company competion; Competion; Financial analysis; PEST analysis; Porter model of competive forces; SWOT analysis; Benchmarking; Finanční analýza; Konkurence; Konkurenceschopnost; PEST analýza; Porterův model konkurenčních sil; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42086