Original title:
Strategie finančního řízení start-upu
Translated title:
Financial Strategy of Tech Start-up
Authors:
Dunovský, Tomáš ; Tyll, Ladislav (advisor) ; Habrnal, Marek (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá uvedením technologického start-upu v rámci marketingové agentury Via Caroli, s. r. o. Konkrétně se jedná o nově vzniklý projekt poskytování CDN (content delivery network) služeb na globálním trhu s cílem maximalizace zisku a počtu zákazníků. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, které se na sebe navazují. První, teoretická část, se věnuje vymezení pojmů potřebných ke zhotovení podnikatelského záměru, popisu marketingových strategií, technologie a řízení cash flow daného projektu. Druhá, praktická část, se věnuje strategii uvedení nově nabízené služby na globální trh, analýze konkurence a využití vnitřních zdrojů k vybudování skupiny společností nabízející služby v různých oblastech online marketingu, které budou tvořit synergický efekt. Cílem bakalářské práce je vytvoření strategie v kritickém období společnosti, které povede k naplněním cílů společnosti Via Caroli, s. r. o.This Bachelor's Thesis aims at launching a technology start-up project within a marketing agency named Via Caroli. Recently founded project offers CDN (content delivery network) services on a global market and aims to maximize profit and the number of customers. The Thesis is divided into two parts which are connected. The first part is theoretical and includes definitions that are essential for building a business plan, marketing strategies, technology and project's cash flow management. The second part is practical and focuses on a strategy of launching a new service on a global marketplace, competition analysis and utilizing internal resources to build a group of businesses offering various services in the field of online marketing, which could create a synergistic effect. The purpose of this Bachelor's Thesis is creating a strategy for the company's most critical period, which will lead to fulfilling objectives of Via Caroli.
Keywords:
analysis of global competitors; cash flow; competitive analysis; content delivery network; financial management; marketing strategy; start-up; analýza konkurence na globálním trhu; CDN služby; finanční řízení; konkurenceschopnost; marketingová strategie; peněžní toky; start-up
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41968