Original title:
Vývoj trhu osobních automobilů v EU v období hospodářské krize 2007 až 2012
Translated title:
Development of passenger cars market in EU during the period of economic crisis in the years 2007 - 2012
Authors:
Hampl, Radek ; Karpová, Eva (advisor) ; Vrňáková, Irena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce analyzuje vývoj trhu osobních automobilů v EU v období hospodářské krize mezi lety 2007 až 2012 a je členěna do tří hlavních kapitol. První část práce se zabývá popisem vývoje trhu osobních automobilů v období před hospodářskou krizí, přičemž jednotlivé podkapitoly se zaměřují na význam trhu automobilů pro HDP, export a zaměstnanost v členských státech EU. Druhá kapitola představuje analýzu situace na trhu osobních automobilů v průběhu let 2007 až 2012. V této části práce jsou rozebrány především dopady hospodářské krize na produkci a poptávku po osobních automobilech v EU. Třetí část práce je věnována současnému stavu, který panuje na trhu osobních automobilů v EU. Součástí této kapitoly jsou také poznámky k možnému budoucímu vývoji a novým trendům v tomto odvětví.This bachelor thesis analysis development of the automotive market in the EU during the period of the economic crisis in the years 2007 -- 2012 and is divided into three main chapters. The first part of the thesis describes the development of the automotive industry in the period before the economic crisis, whilst individual subchapters are aimed at the importance of the automotive market for GDP, export and employment rate in the EU member countries. The second chapter represents analysis of the situation on the market of passenger cars during the period from 2007 to 2012. This part of the thesis describes above all the implications of the economic crisis on the production and demand for the passenger cars in the EU. The third part is devoted to the current state which prevails on the European market with the passenger cars. This chapter also remarks the possible future developments and new trends in automotive market.
Keywords:
economic crisis; EU economy; passenger cars market; ekonomická krize; ekonomika EU; trh osobních automobilů
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40809