Original title:
Multi-level marketing
Translated title:
Multi-level marketing
Authors:
Koldová, Jana ; Drozen, František (advisor) ; Šípek, Ladislav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce na téma "Multilevel marketing" se zaměřuje na charakteristiku multilevel marketingu, pyramidových schémat a jejich vzájemné porovnání. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se věnuje tématu multilevel marketingu a principům jeho fungování. Jsou vytyčeny hlavní pozitiva a negativa tohoto systému. Druhá kapitola popisuje pyramidová schémata, jejich fungování, neudržitelnost a nelegálnost. Věnuje se rovněž Ponziho schématu. V poslední kapitole jsou jednotlivé charakteristiky obou systémů shrnuty a vzájemně porovnány.Bachelor's thesis on "Multilevel marketing" focuses on characterization of multilevel marketing, pyramid schemes and their comparison. The work is divided into three chapters. The first part is devoted to the theme of multilevel marketing and principles of its operation. The main positives and negatives of this system are marked out. The second chapter describes pyramid schemes, their functioning, unsustainability and illegality. It is also devoted to Ponzi scheme. In the last chapter the characteristics of both systems are summarized and compared.
Keywords:
Multilevel marketing; Ponzi scheme; Pyramid scheme; Multilevel marketing; Ponziho schéma; Pyramidové schéma
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42151