Original title:
Specifika personálního řízení ve středním podniku
Translated title:
Specificitions of human resource management in the middle size company
Authors:
Hrušková, Hana ; Dvořáková, Zuzana (advisor) ; Hrazdirová, Věra (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je vyhodnotit jaký vliv má vzdělávání zaměstnanců na kvalitu služeb ve vybrané organizaci. Práce je rozdělena do dvou částí -- teoretické a praktické. Teoretická část vymezuje východiska pro metody a postupy procesu získávání, přijímání, adaptaci a vzdělávání zaměstnanců. V praktické části práce je pak představena samotná organizace, ve které byl realizován výzkum a je zde uvedena metodika výzkumu. Pro výzkum byly zvoleny metody dotazníkový průzkum, individuální rozhovory a mystery shopping. Metoda mystery shoppingu a dotazníkového šetření je v práci využita dvakrát. Jednou pro výzkum před realizací vzdělávacího programu financovaného z programu OPPA, který byl založen v rámci cíle konvergence Evropské unie, a který je také součástí praktické části diplomové práce a po druhé pro výzkum po jeho ukončení. Stěžejní úlohou pro naplnění cíle práce je srovnání výsledků z obou realizovaných výzkumů. Na závěr je navrženo doporučení na zlepšení stávající situace v organizaci v oblasti vzdělávání. Tato závěrečná doporučení se mohou stát v budoucnu podkladem pro vypracování optimálního vzdělávacího programu, neboť v současné době není v organizaci zpracován.The Master's Thesis engages the processes of education, hiring, choice and adaptation of new employees in a middle size company. Human resources activities, which are necessary for the practical part, are introduced in theoretical part of the thesis. Organisation, where has research been made is introduced in the practical part. Research has been made by a questionnaires, individual interview and mystery shopping. The methods of the mystery shopping and questionnaires were used twice in the thesis, once for research before the education project from EU funds and for second time after it. Main task to reach the goal of the thesis is the comparison of results from both researches. There is a recommendation for improvements of the education processes in the company. This recommendation should be a basement for set-up a new education system in the company.
Keywords:
Human resources management; quality of services; staff education; kvalita služeb; personální práce; vzdělávání zaměstnanců
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41697