Original title:
Ekonómia dopingu v cyklistike: Dopingové kauzy a ich vplyv na hodnotu akcií sponzorov
Translated title:
Economy of doping in cycling: Doping cases and their impact on market value of sponsors
Authors:
Cihan, Maroš ; Stroukal, Dominik (advisor) ; Potužák, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Hlavným cieľom našej práce bolo analyzovať vplyv negatívnych eventov, v našom prípade dopingových káuz, na sponzorov cyklistických tímov a pretekárov. Taktiež sme hodnotili vnímanie dopingu a sponzorov divákmi a fanúšikmi. Ako metódu sme využili aparát event study, ktorá meria dopad na trhovú hodnotu firmy v čase zverejnenia udalosti. V práci sú vytvorené tri modely, ktoré analyzujú rôzne dopingové kauzy a ich vplyv na sponzorov. Dospeli sme k záveru, že dopingové kauzy nemajú významný vplyv na trhovú hodnotu sponzorov. K tomuto záveru sme dospeli u všetkých troch modelov.Hlavným cílem naší práce bylo analyzovat vplyv negativních eventů, našej případe dopingových kauz, na sponzory cyklistických tímů a jezdců. Taky jsme hodnotili vnímání dopingu a sponzorů diváky a fanúšikmi. Jako metodu jsme využili event study, která měří dopad na tržní hodnotu firmy v čase uveřejnení události. V práci jsou vytvořeny tři modely, ktoré analyzují různé dopingové kauzy a ich vplyv na sponzory. Dospěli jsme k závěru, že dopingové kauzy nemají významní vplyv na tržní hodnotu sponzorů. K tomuto závěru jsme dospěli u všech tří modelů.The main goal of the paper was the impact of negative events, in our case doping cases, on sponsors of cycling teams and riders. It also discuss view of spectators and fans on doping and sponsorship. As a method it's used an event study, which measure the impact of event on market value of firms in time of the event. In the paper are built three models, which analyse different doping cases and their impact on sponsors firms. All three models didn't show significant negative impact on market value of sponzoring firms.
Keywords:
cycling; doping; event study; market value; sponsor; cyklistika; doping; event study; sponzor; tržní hodnota
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42508