Název:
Business Intelligence řešení pro síť čerpacích stanic
Překlad názvu:
Business Intelligence solution for petrol stations' network
Autoři:
Ouhel, Radek ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Jašek, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá hledáním vhodného Business Intelligence řešení pro analýzu a monitoring provozu sítě čerpacích stanic, které by bylo poskytováno jako komplementární produkt k současnému produkčnímu systému, a přispělo k byznysu zákazníků i poskytovatele tohoto systému. Cílem práce je návrh samotného řešení i volba následné marketingové strategie jeho prodeje tak, aby byly respektovány faktory jako např. současná situace stávajícího sytému, pozice konkurence ve vymezeném tržním segmentu a požadavky zákazníků na toto řešení. K dosažení cíle byly využity poznatky z rešerše literatury zabývající se teorií i řešením projektů Business Intelligence, tvorbou marketingových strategií a analýzou zákaznických potřeb a licenční i cenovou politikou. Dále bylo využito přístupu k interním informacím poskytovatele produkčního software, zejména o struktuře a kvalitě zdrojových dat nebo o složení a potřebách stávajících zákazníků. Přínosem práce je ukázka syntézy rozmanitých interních i externích faktorů, uvažovaných při návrhu řešení. V práci je demonstrováno, že pojem Business Intelligence může ve svém širším pojetí pro určitou skupinu uživatelů představovat podstatně odlišné a netradiční řešení. Netradiční jak z hlediska navržených vlastností a komponent, tak z hlediska nástrojů využitých při implementaci. V úvodu práce je provedena rešerše potřebné literatury a odborných publikací. Následuje teoretická část, popisující obecně principy Business Intelligence, které jsou pro téma práce relevantní. Čtvrtá kapitola obsahuje popis výchozího stavu, kde informuje o vlastnostech a architektuře produkčního systému, zdrojových dat a také o obchodní strategii software Europos. Současný stav, avšak ve vztahu k externímu okolí je popsán v kapitole další, kde je provedena analýza konkurence a tržního prostředí. V šesté kapitole jsou shrnuty poznatky z předchozích kapitol shrnuty formou konkrétních požadavků na formu i obsah řešení. V kapitole konceptuálního návrhu je na základě uvedených požadavků nejprve stanoven rozsah přírůstku řešení a proveden konceptuální návrh. V osmé kapitole jsou vybrány konkrétní nástroje, a následně upřesněn návrh prostřednictvím fyzických datových modelů vybraných komponent řešení. Hotové řešení je popsáno a zobrazeno v kapitole deváté. Práce je zakončena návrhem vybraných kategorií marketingového mixu, kde je rozhodnuto o tom, jak, a za kolik zákazníkům výsledný produkt nabídnout či prodat.The main idea of this thesis is to find an optimal Business Intelligence solution for monitoring and analysis of petrol stations, which would be provided as a complementary product to the current production system, and would aim to contribute both to the business of the customer, and provider of this software. Main goal is to design the solution, as well as to develop consequent marketing strategy, all the while taking many factors into consideration. These factors are e.g. status of current production system, competitive environment, customer requirements and many others. In order to fulfill the goal, extensive research of relevant literature and academic publications has been performed. Main areas of interest in this research were marketing strategy development methodologies, licensing and pricing policies, IT project management methodologies and Business Intelligence theory. Thesis also uses a lot of company's internal information, such as the data structure and quality of the database, or prevailing needs and requests of current customers. Contribution is the sole demonstration of combining various internal and external factors, taking into account whilst designing the solution. The thesis demonstrates, that Business Intelligence in its broader definition, may for certain groups of customers result in an original and non-conventional solution. Non-conventional both from the perspective of features and components, as well as the tools and development environments used to implement it. Thesis begins by researching given sources. The research is followed by the theoretical part, describing general Business Intelligence principles relevant to the topic. Fourth chapter foreshadows the current status-quo, informing about features and architecture of current production system, data sources and also about a current business strategy of the company providing Europos software. Current status-quo in relation to the external environment is described in the next chapter, where competitive and market analyses are conducted. The sixth chapter sums up the facts from previous chapters, and transforms them into concrete customer requirements regarding the form and content of future solution. Based on those requirements, conceptual design of the solution is made in chapter seven, which also includes the solution's increment delimitation. Chapter eight describes selected tools for the solution, and refines the design by more specific physical data model diagrams. Final solution is depicted and described in chapter nine. Finally, the thesis ends with chapter eleven, where all categories of marketing mix are designed, therefore there is a clear vision of how, and for how much would the product be offered and sold to the customer.
Klíčová slova:
Business Intelligence; marketingová analýza; marketingová strategie; návrh řešení; průzkum trhu; uvedení na trh; čerpací stanice; Business Intelligence; market research; marketing analysis; marketing strategy; petrol stations; rollout; solution design
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/40987