Název:
Postavení České republiky v mezinárodním obchodě
Překlad názvu:
Role of the Czech Republic in the International Trade
Autoři:
Havlíková, Kristýna ; Pavlík, Zdeněk (vedoucí práce) ; Brůžková, Pavla (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce na téma Postavení České republiky v mezinárodním obchodě se zabývá současnou situací českých exportérů na mezinárodních trzích a příležitostmi, které se jim zde naskýtají. Začátek práce definuje zahraničně obchodní politiku České republiky, jak může stát s její pomocí ovlivňovat své exportéry a do jaké míry ji v tom ovlivnil vstup do Evropské unie. Dále je zde charakterizována nenahraditelnost největšího obchodního partnera České republiky, Spolkové republiky Německa, a jsou zde také navrženy vybrané perspektivní trhy, jejichž potenciál mohou čeští exportéři využít. Na závěr je práce doplněna o konkrétní data z praxe a pro tento účel je představena společnost Elitex Nepomuk, a.s.This Bachelor Thesis titled Role of the Czech Republic in the International Trade deals with a current situation of Czech exporters on international markets and with new opportunities which arise for them nowadays. At the very beginning the foreign trade policy of the Czech Republic is defined, it is presented how the government can influence its exporters and to what extent this role has been affected by the membership in the European Union. Also, the immense importance of the biggest trading partner of the Czech Republic, the Federal Republic of Germany, is described and some new markets with a great potential are defined. Finally, the given data are supported with concrete information from a particular company and therefore the company Elitex Nepomuk, a.s. and its figures are introduced.
Klíčová slova:
Evropská unie; Export; Exportní strategie; Mezinárodní obchod; Společná obchodní politika; Spolková republika Německo; Česká republika; Common commercial policy; Czech Republic; European Union; Export; Export strategy; Federal Republic of Germany; International trade
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/40842