Název:
Analýza trhu biopotravín v Českej republike
Překlad názvu:
Analysis of the Czech market of organic food
Autoři:
Peničková, Klaudia ; Olšanová, Květa (vedoucí práce) ; Kopecký, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Bakalárska práca sa zaoberá tématiiouou ponuky a analýzy biopotravin na českom trhu. Práca je rozdelená do troch kapitol. Prvá časť sa venuje vysvetleniu pojmov v oblasti biopotravín a ekologického poľnohospodárstva, ďalej je zmienená história ekologického poľnohospodárstva vo svete a v ČR a taktiež sa tu popisuje systém kontroly biopotravín. Ďalšia kapitola sa venuje analýze biopotravín na českom trhu a to z pohľadu spotrebiteľov, výrobcov i distribučních ciest. V závere je uvedená ekonomická situácia na trhu a taktiež odpoveď na to, prečo sú biopotraviny drahšie oproti konvenčným potravinám. Zároveň sa práca zaoberá tématikou na veľmi diskutovanú otázku, či sú biopotraviny zdravšie, kvalitnejšie oproti konvenčným produktom alebo sa jedná iba o komerčný trik zo strany výrobcov.Bakalářská práce se zabýva tématikou nabídky a analýzy na českém trhu. Práce je rozdělena do třech kapitol. První část se věnuje vysvětlení pojmů v oblasti biopotravin a ekologického zemědělství, dále je zmíněna historie ekologického zemědělství ve světě a v ČR a taky se tu popisuje systém kontroly ekologického zemědělství. Další kapitola se věnuje analýze biopotravin na českém trhu a to z pohledu spotřebitelů, výrobců i distribučních cest. V závěrě je uvedena ekonomická situace na trhu a taky odpověď na to, proč jsou biopotraviny dražší oproti konvenčním potravinám. Zároveň se práce zabýva tématikou na velmi diskutovanou otázku, zda jsou biopotraviny zdravější, kvalitnější oproti konvenční produkce nebo se jedná jenom o komerční trik ze strany výrobců.Bachelor thesis deals with problematic of the Czech food market. The work is divided into three chapters. The first part is devoted to explanation of basic concepts in organic farming and in short, there is mentioned history of organic farming in the world and in the Czech Republic. The next chapter provides analysis about customers, producers and distributive channels in the Czech republic. In conclusion is provided economic conditions in the Czech market and the answer Why organic food more expensive than conventional food ist. The goal of the thesis is analyzed answer: Is organic food healthier, better quality than commercial food or those all just commercial trick from producers is?
Klíčová slova:
biopotraviny; ekologické zemědělství; český trh; Czech market; organic farming; organic food
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/41226