Original title:
CSR společnosti PRVNÍ CHODSKÁ s.r.o.
Translated title:
CSR of the company PRVNÍ CHODSKÁ s.r.o.
Authors:
Zábranská, Tereza ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem diplomové práce "CSR společnosti PRVNÍ CHODSKÁ s.r.o." je analýza stávajících CSR aktivit této společnosti a zjištění povědomí veřejnosti (resp. zaměstnanců a zákazníků) o jejích CSR aktivitách. V teoretické části je pomocí odborné literatury a odborných internetových odkazů charakterizována CSR, její základní oblasti, přínosy CSR, metody hodnocení CSR, implementace CSR a CSR komunikace na příkladu velkých společností/organizací, např. Evropské unie či společnosti IKEA. Praktická část představuje společnost PRVNÍ CHODSKÁ s.r.o. nejprve stručně z hlediska oboru podnikání a následně podrobně analyzuje CSR aktivity prováděné touto společností a jejich komunikaci. Dále jsou popsána i ocenění získaná společností v oblasti CSR. V závěru praktické části se nachází analýza dat získaných terénním výzkumem. Konkrétně se jedná o průzkumy spokojenosti a povědomí o CSR aktivitách prováděných společnosti PRVNÍ CHODSKÁ s.r.o. Dotazník povědomí o CSR PRVNÍ CHODSKÉ je zaměřen na zákazníky i zaměstnance této společnosti. Dotazník spokojenosti je určen pouze pro zaměstnance PRVNÍ CHODSKÉ.The object of my diploma thesis "CSR of the company PRVNÍ CHODSKÁ s.r.o." is to analyse current CSR activities of this company and to find out how the public (employees and clients) are aware of these CSR activities. In the theoretical part, I characterised CSR, its basic fields and benefits, CSR assessment methods, CSR implementation and its communication by big companies or organizations such as European Union or IKEA by means of economic literature and specialised internet links. The practical part introduces the company PRVNÍ CHODSKÁ s.r.o. first of all briefly from the point of view of its business branch and then I analyse CSR activities and its communication organised by this company more in details. In this part, there is also a chapter about awards PRVNÍ CHODSKÁ won for its CSR activities and projects. In the end of the practical part, there is an analysis gained with a field research. Namely there are three questionnaires: questionnaire on CSR knowledge of PRVNÍ CHODSKÁ employees, questionnaire on CSR knowledge of PRVNÍ CHODSKÁ clients and last but not least questionnaire on satisfaction of PRVNÍ CHODSKÁ employees.
Keywords:
Benefits of CSR; CSR; CSR Communication; CSR Efficiency; CSR Implementation; CSR Rating and Reporting; PRVNÍ CHODSKÁ Kapka krve; PRVNÍ CHODSKÁ s.r.o.,; Schody do života; CSR; Efektivita CSR; Hodnocení a reportování CSR; Implementace CSR; Komunikace CSR; PRVNÍ CHODSKÁ Kapka krve; PRVNÍ CHODSKÁ s.r.o.; Přínosy CSR; Schody do života
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40356