Original title:
Moderní marketingová komunikace
Translated title:
Modern marketing communication
Authors:
Sýkora, Petr ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Moderní marketingová komunikace je v posledních letech často skloňovaným tématem a to nejen díky internetu. Tato diplomová práce detailně rozebírá aktuální trendy v internetovém marketingu, zejména potom bannerovou a mobilní reklamu. Cílem této práce je poukázat na přesun mediálních nákladů od tradičních media typů k internetové inzerci, dále nastínit očekávaný vývoj v oblasti mobilní reklamy a také aplikace teoretických poznatků v praxi. Teoretická část pojednává o samotném pojmu marketing, marketingové komunikace, ale popisuje i problematiku marketingových výzkumů a vývoj internetu ve světě a v České republice. Praktická část potom detailně popisuje jednotlivé procesy, které obnáší bannerová reklama a komentuje aktuální trendy v mobilní reklamě.Modern marketing communication is in recent years often discussed topic not only because of the internet. This thesis examines in detail the current trends in internet marketing, especially banner and mobile advertising. The aim of this thesis is to decribe a shift of the media cost from traditional media like print or radio advert to online advertising, as well as outline the expected developments in mobile advertising and application of theoretical knowledge in practice. The theoretical part deals with the very concept of marketing, marketing communications but also describes the problems of marketing research and the development of the Internet in the world and in the Czech Republic. The practical part then describes in detail the various processes that involves banner advertising and comments the current trends in mobile advertising.
Keywords:
banner advertising; mobile advertising; modern marketing communication; bannerová reklama; mobilní reklama; moderní marketingová komunikace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40679