Original title:
Česká kultura a její vliv na obchodní jednání
Translated title:
Czech culture and its impact on bussines
Authors:
Zelená, Kateřina ; Müllerová, Františka (advisor) ; Temrová, Karla (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé bakalářské práce je prozkoumat českou kulturu a její charakteristické vlastnosti,které ovlivňují obchodní jednání a tuzemské pracovní prostředí. První dvě kapitoly se zabývají obecnými charakteristikami kultury a obchodního jednání. Ve třetí kapitole je česká kultura popsána z hlediska Hofstedeho kulturních dimenzí a vlastního kvalitativního výzkumu.The main goal of my bachelor's thesis is to explore Czech culture and its impact on bussines and workplace. The first chapter describes culture, the second presents business. In the third chapter I describe Czech culture using Hofstede's cultural dimensions and results of the qualitative research which I made.
Keywords:
business; czech culture; Czechs; obchodní jednání; Češi; česká kultura
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40851