Original title:
Firemní kultura ruských firem
Translated title:
Corporate culture of Russian companies
Authors:
Bočanová, Magda ; Müllerová, Františka (advisor) ; Trojanová, Kamila (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na firemní kulturu ruských společností. Teoretická část se snaží čtenáři přiblížit obecné pojetí kultury a firemní kultury se specializací na ruskou oblast, včetně jejích specifik a kulturních odlišností. V analytické části jsou realizována dotazníková šetření za účelem stanovení bodů charakteristických pro kulturu v ruských podnicích používanou v praxi. Cílem práce je porovnání výsledků šetření z jednotlivých firem s teoretickými východisky získanými z různých zdrojů. Dále zjištění rozdílů mezi kulturou ruských podniků a firemní kulturou aplikovanou v mezinárodních firmách působících na ruském trhu.The Bachelor's thesis is focused on a corporate culture of Russian companies. The theoretical part of the thesis tries to familiarize the reader with the general concept of culture and corporate culture specializing in Russian area, including its specifics and cultural differences. Questionnaire surveys are carried out in the analytical part of the thesis in order to determine characteristic points for culture practically used in Russian enterprises. The aim of the thesis is to compare the survey results of individual companies with theoretical solutions obtained from different sources. Furthermore, to determine the differences between culture of Russian companies and corporate culture applied in international companies operating on the Russian market.
Keywords:
corporate culture; questionnaire survey; Russia; dotazníkové šetření; firemní kultura; Rusko
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40852