Original title:
Vliv globalizace na strategii firmy Škoda Auto a.s.
Translated title:
The impact of globalization on the strategy of Škoda Auto, plc
Authors:
Fiala, Tomáš ; Plchová, Božena (advisor) ; Kopecký, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá fenoménem globalizace a jeho vlivem na firmu Škoda Auto a.s. Cílem práce je zhodnotit globalizační tendence společnosti projevující se v její strategii a určit její další vývoj na nejvýznamnějších trzích s automobily. V práci nejprve vysvětluji základní pojmy související s globalizací a její vývoj v čase. Zmiňuji také její příčiny a důsledky i v kontextu automobilového průmyslu a změn v jeho rozmístění. V praktické části analyzuji aktivity společnosti a soustřeďuji se i na nejdůležitější milníky v historii značky. V poslední části práce rozebírám strategii firmy v době globalizace.My bachelor thesis deals with the phenomenon of globalization and its impact on Škoda Auto, plc. The aim of my thesis is to evaluate the globalization trend of Škoda Auto reflected in its strategy and determine its further development on the most important markets for automobile. The first part of the thesis explains basic terms of globalization and its development in time. I also state the causes and consequences in the context of automobile industry and the changes in its arrangement. The practical part analyzes Škoda Autos activities and focuses on the most important milestones in the history of the brand. The final part of my thesis deals with the strategy of Škoda Auto in globalization period.
Keywords:
globalization; impact; Škoda Auto, plc; globalizace; strategie; vliv; Škoda Auto a.s.
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40853