Original title:
Analýza trhu cukrovinek v České republice z pohledu retail auditu
Translated title:
Retail audit analysis of confectionery market in Czech Republic
Authors:
Konečná, Eva ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Navrkalová, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce si klade za cíl provést komplexní analýzu trhu cukrovinek v České republice jako jednoho z největších a nejdynamičtějších trhů. Pro potřeby této analýzy bylo využito metodologie maloobchodního auditu, jehož data umožňují detailní zmapování specifik trhu, které je zcela objektivní a nestranné. Analýza začíná na makro úrovni trhu cukrovinek a zachycuje jeho postavení v FMCG sektoru, poté se zaměřuje na konkrétní kategorii trhu cukrovinek - na čokoládové cukrovinky, kde jde ještě více do detailu až na úroveň konkrétních výrobků na trhu tabulkových čokolád. Jako doplněk metodologie retail auditu slouží vlastní spotřebitelský výzkum, který celou analýzu rozšiřuje o pohled a vnímání spotřebitele. Vedle detailní analýzy trhu cukrovinek poukazuje práce na veliký přínos maloobchodního auditu, zároveň ale s pomocí spotřebitelského výzkumu zachycuje oblasti výzkumu trhu, které naopak svými daty nepokrývá.The main goal of my master thesis is to conduct a complex analysis of the confectionery market in Czech Republic, as one of the most profitable and dynamic category. The methodology that is used to analyse the market is the retail audit analysis, that provides an independent insight into the problem and helps to analyse the market from various perspectives. The first part is focused on the total confectionery market with the goal to introduce the market with its specifics, then the analysis goes deeper into the chocolate confectionery market and is extended by consumer research, that provides a useful consumer insight. As a result, the thesis emphasizes the importance of retail audit data, while at the same time gaps of the analysis are shown by using the consumer research as a secondary methodology.
Keywords:
confectionery; data analysis; FMCG; market research; retail audit; analýza dat; FMCG; maloobchodní audit; trh cukrovinek; výzkum trhu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41042