Original title:
Obnova vozového parku silničního dopravce
Translated title:
Road haulier fleet renewal
Authors:
Mencl, Jiří ; Rathouský, Bedřich (advisor) ; Chárová, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá problematikou vozového parku silničního nákladního dopravce a procesem jeho obnovy. Cílem práce je nalezení optimálního vozidla pro zařazení do vozového parku vzhledem k zadaným kritériím. Teoretická část se zabývá problematikou vozidel obecně, příslušným legislativním rámcem a technologiemi používanými v silniční nákladní dopravě. Dále představuje nejvýznamnější výrobce silničních nákladních motorových vozidel a také metody multikriteriálního rozhodování. Praktická část se zaměřuje na proces obnovy vozového parku ve společnosti Kouba trans, s.r.o. a zejména na provedení vlastní analýzy vedoucí k výběru optimálního vozidla. Tím se stal silniční tahač návěsů Scania R 450 Highline.This Master Thesis is focused on the fleet of road haulier and its renewal process. The aim of this thesis is to find the optimal vehicle for fleet with respect to specified criteria. The theoretical part is focused on vehicles in general, the relevant legislative frameworks and technologies used in road freight transport. Furthermore it presents the most important producers of road freight vehicles and the methods of multi-criterial analysis. The practical part focuses on the process of fleet renewal in the Kouba Trans, s.r.o company and particularly on the implementation of author's own analysis leading to the selection of optimal vehicle for this company. The most optimal vehicle is truck Scania R 450 Highline.
Keywords:
fleet; Kouba Trans, s.r.o. company; multi-criterial analysis; renewal; road vehicles; Kouba Trans, s.r.o.; multikriteriální rozhodování; obnova; silniční vozidla; vozový park
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41530