Original title:
Návrh business plánu a marketingové strategie pro WatersportsComplex Praha
Translated title:
Business plan and marketing strategy propositon for Watersports Complex Praha
Authors:
Lazar, Michal ; Průša, Přemysl (advisor) ; Kucka, Miroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Diplomová práca je spracovaná za účelom vytvorenia podkladov pre podnikateľský plán v oblasti marketingovej stratégie športovo-rekreačného areálu. Teoretická časť sa zaoberá marketingom, strategickým riadením podniku a strategickým marketingom, kde popisuje proces vytvárania marketingovej stratégie. V praktickej časti je popísaná koncepcia podnikania a vytvorená marketingová stratégia spolu s odhadom nákladov. Táto časť vychádza z dôkladnej analýzy trhu a zákazníkov.Diplomová práce je zpracovaná za účelem vytvoření podkladů pro podnikatelský plán v oblasti marketingové strategie sportovo-rekreačního areálu. Teoretická část se zabývá marketingem, strategickým řízením podniku a strategickým marketingem, kde popisuje proces vytváření marketingové strategie. V praktické části je popsaná koncepce podnikání a vytvořená marketingová strategie s odhadem nákladů. Tato část vychází z důkladné analýzy trhu a zákazníků.Master thesis is created in order to provide materials for business plan and marketing strategy of sports--recreational complex. Theoretical part deals with the notions marketing, strategic management and marketing management. Last part is focused on process of marketing strategy development. In practical part are developed business conception and marketing strategy with costs estimation. This part is based on market and customer analysis.
Keywords:
business plan; market analysis; marketing strategy; strategic marketing; analýza trhu; marketingová strategie; podnikatelský plán; strategický marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42125