Original title:
Uplatnění multilevel marketingu v obchodním podnikání
Translated title:
Use of the multi-level marketing in business
Authors:
Purnochová, Jana ; Cimler, Petr (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce Uplatnění multi-level marketingu v obchodním podnikání se zabývá přiblížením přímého prodeje a jeho podkategorie multi-level marketingu (dále též MLM). V první části stručně nastiňuje historii vzniku, vymezuje několik základních pojmů a definuje základy fungování systému MLM a jeho hlavní výhody a nevýhody. Dále představuje klíčové činnosti spojené s aktivitou v daném odvětví -- vysvětluje postupy úspěšné komunikace a zdůrazňuje základní pravidla, jejichž dodržování je nutné k dosažení úspěchů. Součástí práce je také popis současných rysů přímého prodeje a představení žebříčku deseti nejúspěšnějších MLM společností posledních dvou let. Poslední kapitola představuje společnost Avon a zaměření její obchodní činnosti, popsán je také model odměňování Sales Leaderů společnosti.This Bachelor Thesis titled Use of the multi-level marketing in business is focused on explanation of the direct selling and the multi-level marketing concept. At the beginning it briefly outlines the history, delimits the fundamental terms and defines the base of functioning of the system and its main advantages and disadvantages. Subsequently the core activities connected to the branch are introduced -- the methods of successful communication are explained and the basic rules, which are essential to attainment of success, are emphasized. A part of the thesis is also a description of the current direct selling, the TOP 10 of multi-level marketing companies per two last years is presented as well. The last chapter presents the company of Avon and its business orientation, the Avon Sales Leadership Framework is also described in this chapter.
Keywords:
Avon; Avon Sales Leadership Framework; direct selling; distributor; Multi-level marketing; Avon; distributor; model odměňování Sales Leaderů společnosti Avon; Multi-level marketing; přímý prodej
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42054