Název:
Tourism Policy in the Czech Republic and the United Kingdom
Překlad názvu:
Politika cestovního ruchu v České republice a Velké Británii
Autoři:
Loyková, Markéta ; Luštický, Martin (vedoucí práce) ; Švanda, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] The Bachelor thesis is focused on the issue of tourism policy and its application it two EU countries. It defines main attributes of tourism policy and pays special attention to tourism governance at national and regional level. The main aim of the thesis is to describe and compare systems of tourism policy in the Czech Republic and the United Kingdom. At the national level these systems are analysed from the point of view of tourism policy's goals, tools, main strategic documents and organizations involved in application of tourism policy. At regional level the thesis concentrates on destination management organizations (DMOs) which represent key players for successful implementation of tourism policy. It uses three attributes of the Stakeholder Circle Method for description of the relationship between two selected regional DMOs and their most important stakeholders.Bakalářská práce je zaměřena na problematiku politiky cestovního ruchu a její aplikaci ve dvou zemích EU. Vymezuje základní atributy politiky cestovního ruchu a věnuje zvláštní pozornost řízení cestovního ruchu na národní a regionální úrovni. Hlavním cílem této práce je popsat a porovnat systémy politiky cestovního ruchu v České republice a ve Velké Británii. Na národní úrovni jsou tyto systémy analyzovány z hlediska cílů politiky cestovního ruchu, nástrojů, hlavních strategických dokumentů a organizací zapojených v uplatňování politiky cestovního ruchu. Na regionální úrovni se práce zabývá organizacemi destinačního managementu, které představují klíčové hráče pro úspěšnou realizaci politiky cestovního ruchu. Využívá tři atributy 'Stakeholder Circle Method' pro popis vztahu mezi dvěma vybranými regionálními organizacemi destinačního managementu a jejich nejdůležitějšími partnery.
Klíčová slova:
Destinační management; Organizace destinačního managementu; Politika cestovního ruchu; Stakeholder; Turismus; Destination management; Destination management organization; Stakeholder; Tourism; Tourism policy
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/40629