Original title:
Podnikatelské prostředí USA z pohledu českých subjektů
Translated title:
The business environment in the USA from the perspective of Czech companies
Authors:
Haškovcová, Kristýna ; Müllerová, Františka (advisor) ; Vleugels, Marta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem této bakalářské práce je analýza podnikatelského prostředí ve Spojených státech amerických a cílem je poskytnout informace podnikatelům, kteří by měli zájem o expanzi na americký trh. V první kapitole vymezuji pojem podnikatelské prostředí a jakým způsobem může být hodnocena jeho kvalita. Ve druhé kapitole analyzuji podnikatelské prostředí v USA pomocí PEST analýzy. Ve třetí kapitole se zabývám kulturními specifiky americké kultury. Jako metodu práce jsem zvolila PEST analýzu a interview.The topic of this bachelor's thesis is analysis of the business environment in United States of America and the goal is to provide information to entrepreneurs, who would like to expand to the US market. In first chapter I define the term business environment and how its quality can be measured. In second chapter I analyze the business environment in the USA using the PEST analysis. In third chapter I describe culture specifics of American culture. The methods I used were PEST analysis and interviews.
Keywords:
business environment; culture specifics; PEST analysis; kulturní specifika; PEST analýza; podnikatelské prostředí
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40688