Original title:
Znalost značky Yves Rocher
Translated title:
Awareness of the brand Yves Rocher
Authors:
Gőtzová, Lenka ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce zkoumá znalost značky Yves Rocher a její vnímání z pohledu zákazníka. Cílem práce je vyhodnotit znalost značky Yves Rocher na českém trhu, a také posoudit, jak ji a její produkty spotřebitelé vnímají. První část práce se zabývá teorií značky a problematikou marketingového výzkumu. Druhá, praktická část se věnuje představení společnosti Yves Rocher a analýze její konkurence, důležitou součástí je také dotazníkové šetření a jeho následné vyhodnocení. Samotný závěr práce obsahuje shrnutí výsledků a určité návrhy na zlepšení znalosti dané značky na trhu a získání většího počtu zákazníků.This bachelor's thesis explores the awareness and perception of the brand Yves Rocher from the customer's perspective. The aim of this thesis is to evaluate awareness of the brand Yves Rocher on the Czech market and also to assess its perception of consumers. The first part of the thesis deals with the theory of brand and marketing research issue. The second, practical part includes the presentation of the company Yves Rocher and analysis of its competitors, an important part is also the questionnaire survey and its subsequent assessment. The conclusion of this thesis contains a summary of the results and some suggestions for improving the awareness of the brand on the Czech market and also for attracting more customers.
Keywords:
awareness of the brand; brand; cosmetic; marketing research; perception of the brand; questionnaire survey; Yves Rocher; dotazníkové šetření; kosmetika; marketingový výzkum; vnímání značky; Yves Rocher; znalost značky; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42106