Název:
Moderní podpora prodeje pomocí mobilních technologií
Překlad názvu:
Modern sales promotion using mobile technologies
Autoři:
Žabka, Michael ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá návrhem a vývojem mobilní aplikace pro podporu prodeje v maloobchodních řetězcích. Mobilní aplikace je ztvárněna na základě navržené služby pro podporu prodeje, jejíž předmět a návrh je v této práci taktéž popsán. Mobilní aplikace využívá nejmodernější technologie, které jsou v současné době dostupné v mobilních zařízeních. Jedná se o technologie, zajišťující identifikaci zákazníka v prodejně, sdělování marketingových informací zákazníkovi a některé další možnosti, získávající detailní informace o nákupním chování zákazníka. Díky těmto datům je možné analyzovat zákazníka různými metodami, které jsou v práci taktéž popsány, a na základě těchto analýz zefektivňovat prodeje, nákupy a jiné procesy maloobchodů. Cílem práce je vytvořit použitelnou mobilní aplikaci, která podporuje prodej v maloobchodních řetězcích. Teoretická část práce se zabývá nejprve popisem běžného marketingu, na jehož základě je popsán analytický marketing neboli marketing řízený daty. Pro zanesení tématu práce do odvětví maloobchodu je tento tzv. retail definován, jsou popsána jeho specifika a text je pozvolna přenesen do moderního technologického zázemí. Konkrétní možnosti moderních technologií jsou představeny v poslední kapitole teoretické části, která je primárně zaměřena na vývoj mobilních aplikací v prostředí IBM Worklight. Praktická část práce je rozdělena do dvou kapitol, kde první se zabývá popisem navrhované služby pro podporu prodeje. Popis se skládá ze schémat architektur, datových toků a návrhů komunikačních rozhraní. Na základě této služby je popsán návrh mobilní aplikace v kapitole druhé, a to od uživatelského rozhraní po technologickou architekturu. Tato mobilní aplikace je následně v praktické části vyvinuta a poskytnuta jako opensource se všemi zdrojovými kódy a online spustitelnou demo verzí aplikace. Hlavním výstupem práce je právě zmíněná mobilní aplikace, která je v závěru praktické části popsána a uveden odkaz na její online dostupnou verzi. Mobilní aplikace obsahuje různorodou funkcionalitu pro zákazníka, jejímž cílem je otestovat použitelnost možností v praxi.The diploma thesis deals to design and develop mobile application for sales promotion in retail chains. Mobile application is created on base of designed service for sales support, that subject and design is written in thesis too. Mobile application uses the most modern technologies, which are now available in mobile devices. This technologies ensuring identification of customer in store, share marketing information to customer and other possibilities gaining detailed information about shopping behavior of customer. Thanks to those data is possible analyze customer by different methods which are in thesis described too. Based on this analyses it can be streamlined sales, shopping and other retail processes. Main aim of thesis is make usable mobile application which promote sales in retail chain. Theoretical part of thesis deals to describe general marketing on which is based analytical marketing resp. Data-Driven Marketing. Next part of this chapters is defining of retail, explaining its specifics and showing interleave to modern technologies. Concrete possibilities of modern technologies is presented in last chapter of theoretical part which is primary focused on mobile application developing in IBM Worklight environment. Practical part of thesis is divided to two chapters where first chapter deals to description designing service for sales promotion. Description is built by architecture, data flows and design of communication interfaces. In second chapter is described design of mobile application based on the service, from user interface to technological architecture. In this part of thesis the mobile application is developed, provided as a OpenSource with all source codes and available online as a demo version. The main output of thesis is mentioned mobile application, which is detailed described in end of practical part. There is specified link to online available version of this application. Mobile application contains diverse functionality for customer and its aims to test usability of modern possibilities in real-life.
Klíčová slova:
analytický marketing; Android; business inteligence; geoanalytika; geomarketing; IBM Worklight; maloobchod; Mobilní aplikace; podpora prodeje; webové technologie; analytical marketing; Android; business intelligence; geoanalytics; geomarketing; IBM Worklight; Mobile application; retail; sales promotion; web technologies
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/40899