Název:
Využití technologií data mining v rámci interaktivního smlouvání v retailu
Překlad názvu:
The use of data mining technology in an interactive bargaining in retail
Autoři:
Waldmannová, Lenka ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Jašek, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou využití technologií data mining v rámci interaktivního smlouvání v retailu s bližším zaměřením na implementaci datových modelů a s tím souvisejících pravidel, která podporují interaktivní smlouvání se zákazníkem. Cílem diplomové práce je připravit návrhy datových modelů, výpočtů a pravidel, které vstupují do procesu smlouvání se zákazníkem. Připravené výstupy jsou užity v demo aplikaci "Smlouvání" a její aplikování je představeno na demonstračních příkladech. Práce je členěna do dvou hlavních oblastí -- teoretického vymezení práce a analytického zpracování. Do teoretického vymezení práce je zahrnuta rešerše dostupných prací (zdrojů), jejichž prostřednictvím budou charakterizovány jednotlivé tematické celky práce - Customer Intelligence, Customer Lifetime Value, Data mining, interaktivní marketing, vyjednávací techniky a nastavení ceny. Analytické zpracování je zaměřeno na praktické využití nabytých poznatků. Jedná se o výpočet vybraných hodnot, jejich zpracování a aplikace v rámci procesu smlouvání se zákazníkem. Na závěr budou vyhodnoceny získané výsledky, dosažení cíle a navrženy doporučení pro rozvoj nebo úpravu řešení. Očekávaným přínosem aplikace je její využití v rámci vyjednávání obchodníka se svými zákazníky, aniž by se realizovaným nákupem dostal obchod dohodnutou cenou pod své náklady. Jedná se o zajištění interakce, kdy je zákazníkovi umožněno vyjednávat o ceně zboží, ale zároveň obchodník zajistí, aby na smlouvané ceně neprodělal. Přínosem řešení je podpora spokojenosti zákazníka s ohledem na finanční zájmy maloobchodu.This thesis deals with the issue of data mining technology within interative bargaining in retail with closer focus on the implementation of data models and related rules, which support interactive haggling with the customer. The aim of the thesis is to prepare proposals for data models, calculations and rules that are involved in the haggling process with the customer. Prepared outputs are used in the demo application "Bargaining" and its application is showcased on the demonstrated examples. The work is divided into two main areas -- the theoretical definition of work and the analytical processing. The theory part includes available research work (resources), which will be used to characterise various thematic areas of the work - Customer Intelligence, Customer Lifetime Value, Data mining, Interactive marketing, negotiation techniques and Setting prices. Analytical processing is focused on the practical use of the acquired knowledge. It iis the calculation of selected values, their processing and application within the Bargaining process with the customer. In conclusion, all the results, reaching the goals and the recommendations for the development or modification of the solution, will be assessed. The anticipated benefit of the application is its use in the negotiation between the trader and the customer, without dropping the agreed sales price during realised business below the expenditure costs. It is about ensuring the interaction, where the customer is allowed to negotiate the price of goods but the trader ensures that the price will not result in a loss. The benefit of the solution is the support of the customer satisfaction with regards to the financial interests of the detail industry.
Klíčová slova:
Analýza dat; Cenotvorba; Data mining; Hodnota zákazníka; Maloobchod; Smlouvání; Vyjednávání; Bargaining; Customer Value; Data analysis; Data Mining; Pricing; Retail
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/41063