Original title:
Marketing v sektoru služeb
Translated title:
Marketing in the Service Sector
Authors:
Šantrůčková, Jana ; Svoboda, Petr (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem bakalářské práce na téma Marketing v sektoru služeb je analýza současného stavu využití jednotlivých nástrojů marketingového mixu ve vybraném segmentu služeb a jeho zhodnocení. V teoretické části jsou rozebírány jednotlivé nástroje marketingového mixu a specifika marketingu v sektoru služeb. V praktické části je zhodnocen marketingový mix a provedena SWOT analýza kaváren Starbucks coffee company a Mefisto café and Music bar. A na závěr porovnání s cílem nalézt vhodné řešení pro tento segment.The issue of my bachelor's thesis Marketing in the service sector is an analysis of the current status using each tools of the marketing mix in the selected segment of services and its evaluation. In the theoretic part there is an analysis of each tools of the marketing mix and specifics of marketing in the sector of services. The practical part valorizes the marketing mix and analysis of Starbucks coffee company and Mefisto café and Music bar is made SWOT. Finaly, there is a comparison with the aim to find suitable solution for this segment.
Keywords:
Marketing mix; Segment of services; SWOT analysis; Marketingový mix; Segment služeb; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40566