Original title:
Segmentácia trhu pri použití marketingových dát ako súčasť marketingovej stratégie
Translated title:
Market segmentation by using marketing data as part of marketing strategy
Authors:
Nagyová-Tkáčová, Monika ; Průša, Přemysl (advisor) ; Jakešová, Patricia (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Táto práca sa zaoberá predovšetkým segmentáciou trhu, ktorá je dôležitou súčasťou marketingovej stratégie. Teoretická časť je tvorená všeobecnými poznatkami o marketingu, riadení vzťahov so zákazníkmi (CRM), samotnej segmentácii trhu a o databázovom marketingu. Praktickú časť predstavuje prípadová štúdia, v ktorej sú aplikované znalosti z teoretickej časti. Cieľom práce je predstaviť problematiku segmentácie trhu a jej dôležitosť pri tvorbe marketingovej stratégie spoločnosti. Následne na to zrealizovať segmentáciu trhu pre firmu, ktorá sa rozhodla zaviesť na trh nový produkt a na základe výsledkov z prevedenej segmentácie trhu definovať cieľovú skupinu trhu a vypracovať návrh s odporúčaniami pre efektívnu komunikačnú stratégiu spoločnosti.Tato práce se zabývá především segmentací trhu, která je důležitou součástí marketingové strategie. Teoretická část je tvořena obecnými poznatky o marketingu, řízení vztahů se zákazníky (CRM), samotné segmentaci trhu a o databázovém marketingu. Praktickou část představuje případová studie, ve které jsou aplikovány znalosti z teoretické části. Cílem práce je představit problematiku segmentace trhu a její důležitost při tvorbě marketingové strategie společnosti. Dále pak zrealizovat segmentaci trhu pro firmu, která se rozhodla zavést na trh nový produkt a na základě výsledků z převáděné segmentace trhu definovat cílovú skupinu a vypracovat návrh s doporučeními pro efektivní komunikační strategie společnosti.The thesis deals mainly with market segmentation which is very important part of marketing strategy. The theoretical part consists of general knowledge of marketing, a Customer relationship management (CRM), market segmentation and database marketing. A case study consists of the implementation of the theoretical knowledge into the practical part. The aims of the thesis are: an introduction to the issue of market segmentation, an importance of market segmentation in creating marketing strategies, an implementation of market segmentation for a company which has decided to put a new product on the market, giving a definition of a target segment as a result of market segmentation and to make a suggestion of an effective communication strategy.
Keywords:
communication strategy; customer relationship management; market segmentation; target group; cílová skupina; komunikační strategie; segmentace trhu; řízení vztahů se zákazníky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41997