Název:
Segmentácia trhu pri použití marketingových dát ako súčasť marketingovej stratégie
Překlad názvu:
Market segmentation by using marketing data as part of marketing strategy
Autoři:
Nagyová-Tkáčová, Monika ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Jakešová, Patricia (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Táto práca sa zaoberá predovšetkým segmentáciou trhu, ktorá je dôležitou súčasťou marketingovej stratégie. Teoretická časť je tvorená všeobecnými poznatkami o marketingu, riadení vzťahov so zákazníkmi (CRM), samotnej segmentácii trhu a o databázovom marketingu. Praktickú časť predstavuje prípadová štúdia, v ktorej sú aplikované znalosti z teoretickej časti. Cieľom práce je predstaviť problematiku segmentácie trhu a jej dôležitosť pri tvorbe marketingovej stratégie spoločnosti. Následne na to zrealizovať segmentáciu trhu pre firmu, ktorá sa rozhodla zaviesť na trh nový produkt a na základe výsledkov z prevedenej segmentácie trhu definovať cieľovú skupinu trhu a vypracovať návrh s odporúčaniami pre efektívnu komunikačnú stratégiu spoločnosti.Tato práce se zabývá především segmentací trhu, která je důležitou součástí marketingové strategie. Teoretická část je tvořena obecnými poznatky o marketingu, řízení vztahů se zákazníky (CRM), samotné segmentaci trhu a o databázovém marketingu. Praktickou část představuje případová studie, ve které jsou aplikovány znalosti z teoretické části. Cílem práce je představit problematiku segmentace trhu a její důležitost při tvorbě marketingové strategie společnosti. Dále pak zrealizovat segmentaci trhu pro firmu, která se rozhodla zavést na trh nový produkt a na základě výsledků z převáděné segmentace trhu definovat cílovú skupinu a vypracovat návrh s doporučeními pro efektivní komunikační strategie společnosti.The thesis deals mainly with market segmentation which is very important part of marketing strategy. The theoretical part consists of general knowledge of marketing, a Customer relationship management (CRM), market segmentation and database marketing. A case study consists of the implementation of the theoretical knowledge into the practical part. The aims of the thesis are: an introduction to the issue of market segmentation, an importance of market segmentation in creating marketing strategies, an implementation of market segmentation for a company which has decided to put a new product on the market, giving a definition of a target segment as a result of market segmentation and to make a suggestion of an effective communication strategy.
Klíčová slova:
cílová skupina; komunikační strategie; segmentace trhu; řízení vztahů se zákazníky; communication strategy; customer relationship management; market segmentation; target group
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/41997