Original title:
Vplyv prítomnosti celebrity v reklame na rozhodovanie spotrebiteľa
Translated title:
The effect of celebrities in advertising on consumer decision
Authors:
Kočárová, Katarína ; Průša, Přemysl (advisor) ; Sedlacky, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Hlavným cieľom bakalárskej práce je objasnenie veľkosti vplyvu celebrity, propagujúcej produkty alebo služby, na rozhodovací proces spotrebiteľa. Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Teoretická časť práce pojednáva o teoretických východiskách spojených so spotrebným chovaním, komunikáciou so zákazníkom, reklamou ako takou a referenčnými skupinami. Táto časť je je ukončená kapitolou, ktorá rozoberá nosný pojem práce, ktorým je celebrita. Praktická časť je upriamená na zistenie všeobecného vplyvu, ktorý má výskyt celebrity v reklamnom spote na spotrebné chovanie a taktiež na vyhodnotenie efektívnosti konkrétnych reklamných kampaní odvysielaných na území Českej a Slovenskej republiky.Hlavním cílem bakalářské práce je objasnění velikosti vlivu celebrity, propagující produkty nebo služby, na rozhodovací proces spotřebitele. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce pojednává o teoretických východiscích spojených se spotřebním chováním, komunikací se zákazníkem, reklamou jako takovou a referenčními skupinami. Tato část je ukončena kapitolou, která rozebírá nosný pojem práce, kterým je celebrita. Praktická část je zaměřena na zjištění obecného vlivu, který má výskyt celebrity v reklamním spotu na spotřební chování, a také pro vyhodnocení efektivity konkrétních reklamních kampaní odvysílaných na území České a Slovenské republiky.The main objective of the thesis is to clarify the magnitude of celebrities, promoting products or services, on consumer's decision-making process. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part discusses the theoretical background related to consumer behavior, communication with customers, advertising and reference groups. This section is closed by a chapter, which discusses the main term supporting this work, celebrity. The practical part is focused on the detection of the impact that the occurrence of celebrity in advertising spots has on consumer behavior and also evaluate the effectiveness of specific advertising campaigns broadcast in the Czech and Slovak Republic.
Keywords:
advertising; celebrity; communication; consumer behavior; opinion leadership; purchase decision process; Q-rating; reference group; target group; the black box model; celebrita; cílová skupina; komunikace; kupní rozhodovací proces; model černé skřínky; názorové vůdcovství; Q-rating; referenční skupina; spotřební chování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41912