Original title:
Marketingová strategie společnosti HACO, spol. s r.o.
Translated title:
Marketing strategy of the HACO, spol. s r.o. company
Authors:
Brachtlová, Veronika ; Průša, Přemysl (advisor) ; Kovářová, Ladislava (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem této bakalářské práce je "Marketingová strategie společnosti HACO, spol. s r.o.", českého výrobce produktů v oblasti sanity a vzduchotechniky. Cílem práce je kriticky zhodnotit stávající marketingovou strategii společnosti HACO, spol. s r.o. a následně navrhnou možná doporučení na její vylepšení. Celá práce je koncipována do dvou základních částí - teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje teorii marketingu a marketingové strategie. Je zde objasněn pojem marketing, stěžejní kroky procesu marketingového řízení, marketingové strategické plánování a jednotlivé nástroje marketingového mixu. Praktická část se podrobně zabývá marketingovou strategií společnosti HACO, spol. s r.o. Společnost je zde stručně představena, je provedena situační analýza a rozebrán její marketingový mix. Následně je proveden vlastní marketingový výzkum v podobě dotazníkového šetření. Veškeré získané poznatky jsou poté shrnuty ve formě SWOT analýzy. V závěrečné kapitole je zhodnocena stávající marketingová strategie společnosti a jsou zde uvedeny možné návrhy a doporučení na její případné vylepšení.The topic of this bachelor thesis is 'Marketing strategy of the HACO, spol. s r.o. company', a Czech producer of sanitary and air-conditioning system products. The aim of the paper is to evaluate the current marketing strategy of the company and make possible suggestions for its improvement. The thesis is divided into two main parts -theoretical and practical. In the theoretical part, the subjects of marketing theory and marketing strategies are dealt with. Marketing itself is characterized here along with fundamental processes of marketing management. Individual marketing mix tools are also introduced. The practical part deals with the marketing strategy of the HACO, spol. s r.o. company in detail. The company is briefly introduced and the situational analysis is conducted. The marketing mix of the company is also examined. Consequently, an actual marketing research is carried out in the form of a questionnaire survey. All findings are then summarized in the form of SWOT analysis. In the final chapter, the current marketing strategy of the company is evaluated and possible suggestions and recommendations for improvement are proposed.
Keywords:
HACO, spol. s r.o.; marketing; marketing mix; marketing strategy; HACO, spol. s r.o.; marketing; marketingová strategie; marketingový mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41785