Original title:
Marketingová komunikace vybraných společností
Translated title:
Marketing coommunication of selected companies
Authors:
Kolářová, Jana ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá analýzou marketingové komunikace ve zvolených společnostech provozující multikina. Jedná se o společnosti Premiere Cinemas Czech s.r.o a Cinestar s.r.o. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na marketingový mix služeb a především komunikační mix. Praktická část srovnává marketingový mix obou společností, jejich rozdíly u jednotlivých složek a zaměřuje se na nástroje komunikačního mixu, především na nástroje podpory prodeje. Součástí práce je i dotazníkové šetření, které zkoumá, zda respondenti odlišují jednotlivé společnosti, a zda znají a využívají nástroje podpory prodeje multikin. Na základě toho byla navržena některá doporučení.This thesis deals with an analysis of marketing communication in two selected companies operating multiplexes. It is Premiere Cinemas Czech s.r.o and Cinestar s.r.o. The thesis is devided into a theoretical and practical part. Theoretical part focuses on marketing mix of services and particularly communication mix. Practical part compares marketing mix of both companies, their differences in individual parts and it aims at the tools of communication mix, especially sales support tools. This work also includes a questionnaire survey investigating whether respondents distinguish between individual companies and if they know and use sales support tools of multiplexes. Some recommendations have been suggested based on this.
Keywords:
cinema; communication mix; marketing mix; komunikační mix; marketingový mix; multikina
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41095