Original title:
Analýza sentimentu
Translated title:
Sentiment analysis
Authors:
Pelíšek, Jiří ; Kincl, Tomáš (advisor) ; Novák, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V této bakalářské práci jsou popsány možnosti používání analýzy sentimentu a je porovnáno několik nástrojů, které analýzu sentimentu provádí. Nejprve je vysvětlen význam této analýzy v rámci marketingu. Následně je definován pojem analýza sentimentu. V další části jsou objasněny základní pojmy a popsány metody. V poslední kapitole je porovnáno několik služeb poskytujících nástroje pro analýzu sentimentu.The presented bachelor thesis describes possibilities of the application of sentiment analysis and compares the effectiveness of several tools used in sentiment analyses. First is described the importance of sentiment analysis in marketing. Further on there the term sentiment analysis is fully defined. In the following section basic concepts are explained and various methods described. The last chapter compares several services providing tools for sentiment analysis.
Keywords:
Data mining; Decision support system; Sentiment analysis; Analýza sentimentu; Dolování z dat; Podpora manažerského rozhodování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/42114