Original title:
Firemní kultura mezinárodní společnosti
Translated title:
Corporate culture of international company
Authors:
Šeredová, Eliška ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem této diplomové práce je zhodnocení firemní kultury UniCredit Group. Práce se dále zabývá analýzou vlivu italské národní kultury na tuto firemní kulturu. V teoretické části je vymezena firemní kultura, její determinanty, typologie a strategie tvorby při mezinárodní expanzi. Praktická část poté zahrnuje představení společnosti UniCredit Group, vývoj jejího působení na českém trhu a především zhodnocení firemní kultury společnosti. Závěrem práce je analýza italské národní kultury jako jednoho z determinantů firemní kultury UniCredit Group.The subject of this thesis is to evaluate the corporate culture of UniCredit Group. The thesis also analyses the influence of Italian national culture on corporate culture of the UniCredit Group. The theoretical part describes the corporate culture, its determinants, typology and strategies used in international expansion. The practical part introduces the UniCredit Group, its history on the czech market and it also includes the evaluation of the corporate culture. In the end, there is an analysis of Italian national culture being one of the determinants of the UniCredit Groups corporate culture.
Keywords:
Corporate culture; National culture; Organisational culture; UniCredit Group; Firemní kultura; Národní kultura; Organizační kultura; UniCredit Group
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40503