Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Analýza marketingové strategie značky Harley-Davidson na českém trhu a ve vybraných evropských zemích, porovnání s konkurencí
Original title:
Analýza marketingové strategie značky Harley-Davidson na českém trhu a ve vybraných evropských zemích, porovnání s konkurencí
Translated title:
Marketing strategy analysis of the Harley-Davidson company on the Czech and European market, comparison with competition
Authors:
Kysela, Martin ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Heřmanský, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Harley-Davidson v České republice, nástroji, které společnost využívá ke komunikaci se spotřebiteli. Dále jejím postavením na českém trhu ve srovnání s konkurencí a představím jejího největšího konkurenta, BMW. Nedílnou součástí této práce je i celkové pojetí evropského trhu, případné rozdělení trhu a specifika. Závěr této práce budě věnován doporučení pro zlepšení pozice společnosti na českém trhu.This bachelor's thesis deals with marketing strategy of Harley-Davidson company in Czech republic, tools which company uses to communicate with consumers. In addition, its position on the Czech market in comparison with competition and I introduce the biggest rival, the BMW. Inseparable part of this work is the overall concept of the European market, potential market sharing and specifications. The conclusion of this work will be devoted to the recommendations for improving the company's position on the Czech market.
Keywords:
communication; Harley-Davidson; marketing mix; Harley-Davidson; komunikace; marketingový mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/41013