Original title:
The advantages and disadvantages of microcredit: The case of Chile
Translated title:
Výhody a nevýhody mikroúvěrů v případě Chile
Authors:
Bellon, Fotis ; Gutiérrez Chvalkovská, Jana (advisor) ; Inostroza Pino, Luis Ernesto (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The aim of this thesis is to contribute to the debate on microfinance commercialization, using the case of Chile. Another purpose of this thesis consists in mapping the field of microfinance in Chile. The hypothesis that is examined in this study is whether the commercialization of microfinance in Chile has brought opportunities and trade-offs with respect to poverty alleviation in the country. The methodology used in order to gain understanding of several aspects of commercialization of the microfinance sector in Chile is descriptive statistics accompanied by a qualitative analysis of the demand side of microfinance. To this end, interviews were conducted with several microfinance institutions and specialists. The results of the study indicate that the commercialization of microfinance in Chile has indeed brought opportunities and trade-offs with respect to poverty alleviation in Chile. Two opportunities that this study defines, are the increase in the scale of outreach and the increase of geographical outreach. Secondly, in contrast to these opportunities, a tendency for the commercialized microfinance institutions to pay less attention to the poorest segment of the Chilean population, is defined as a trade-off of the commercialization of microfinance.Cílem práce je přispět do diskuze o komercializaci mikrofinancování s použitím Chile jako příkladu. Další záměr této práce spočívá ve zmapování oblasti mikrofinancování v Chile. Výzkumná otázka zní, zda komercializace mikrofinancí v Chile přinesla příležitosti a trade-off ve zmírnění chudoby v zemi. Pro hlubší pochopení různých aspektů komercializace mikrofinančního sektoru v Chile byla jako metodologie zvolena popisná statistika provázená kvalitativní analýzou poptávkové strany mikrofinancí. Za tímto účelem bylo provedeno několik rozhovorů s mikrofinančními institucemi a odborníky. Výsledky práce ukazují, že komercializace mikrofinancí Chile skutečně přinesla příležitosti a trade-off, pokud jde o zmírnění chudoby v zemi. Práce stanovuje oblasti příležitostí, kterými jsou zvětšení rozsahu a geografického rozšíření. Naproti tomu aby došlo ke komercializaci mikrofinancování, je třeba, aby se instituce méně věnovaly nejchudším vrstvám chilské populace.
Keywords:
Chile; developing countries; microcredits; microfinance institutions; Chile; mikrofinanční instutice; mikroúvěry; rozvojové země
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/43836