Název:
Analýza podnikání českých podnikatelských subjektů v Itálii na příkladu vybraných firem
Překlad názvu:
Analysis of Business of Czech entrepreneurial entities in Italy on the example of selected companies
Autoři:
Brožová, Jana ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Neuman, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce podává zprávu o podnikání českých podnikatelských subjektů na italském trhu, především o jejich problémech při pronikání na tento trh a o dalších specificích, se kterými se museli a musejí denně vypořádávat. První kapitola se na úvod věnuje obchodní bilanci mezi Itálií a Českou republikou. Je rozebrán současný stav ale i nedávný vývoj obchodu se zbožím a službami, jeho komoditní struktura a také italské investiční prostředí. Druhá kapitola se zabývá nejdůležitějšími proexportními organizacemi v Itálii a v České republice. Třetí kapitola analyzuje italský trh s využitím metody PEST analýzy, kde jsou podrobně zhodnoceny politicko-legislativní, ekonomické, socio-kulturní a technologické vlivy. Následující tři kapitoly popisují výstupy kvalitativního výzkumu provedeného ve třech firmách podnikajících v odlišných oborech. Závěrečná kapitola přináší komplexní výstup průzkum ve formě SWOT analýzy italského trhu a souboru několika rad současným i budoucím českým exportérům na italský trh. Závěr už jen rekapituluje předchozí kapitoly a shrnuje nejdůležitější poznatky vyplývající z této práce.This thesis reports on the business of Czech entrepreneurial entities on the Italian market, in particular about their problems during penetration of this market and other specifics, which they daily have to deal with. The first chapter is devoted to the review of trade balance between Italy and the Czech Republic. It analyses the current state but also the recent development of the trade with goods and services, the commodity structure and the Italian investment environment. The second chapter deals with the most important export promotion organizations both in Italy and the Czech Republic. The third chapter analyzes the Italian market using the PEST analysis, which reviews the political-legal, economic, socio-cultural and technological influences on the market. The following three chapters describe the outcomes of a qualitative research conducted in three companies operating in different fields. The final chapter provides a comprehensive output in the form of a SWOT analysis of the Italian market and a set of several pieces of advice for current and future Czech exporters to the Italian market. The conclusion only recapitulates the previous chapters and summarizes the most important findings resulting from this thesis.
Klíčová slova:
export; firma; Itálie; obchodní jednání; obchodní vztahy; business negotiation; business relations; company; export; Italy
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/40371