Original title:
Fenomén Streisand effect - implikace pro marketing management
Translated title:
The Phenomenon of Streisand Effect - Implications for Professional Marketing Management
Authors:
Dytrychová, Eva ; Novák, Michal (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce bylo nalezení a charakteristika případů internetového fe-noménu Streisand efekt, který je důsledkem neúspěšné snahy o utajení již zveřejněné informace (zpravidla na internetu) a možnosti využití tohoto fenoménu v marketing managementu. V práci jsou uvedeny a popsány tuzemské i zahraniční případy tohoto jevu a analyzovány pokusy o jeho aplikaci v marketingových kampaních. Na základě získaných charakteristik jsou navrženy možné způsoby uplatnění Streisand efektu v marketingové kampani a diskutovány potenciální přínosy těchto kampaní pro marketing management.Objective of this thesis was to find and characterize cases of Internet phenomenon called Streisand Effect and ability to exploit this phenomenon in professional marketing management. This effect is a consequence of an unsuccessful attempt to secrecy previously published information (usually on the Internet). The thesis presents and discuss domestic and foreign cases of this phenomenon and analyze attempts of its application in marketing campaigns. Based on acquired characteristics, the potential benefits and possible methods of exerting the Streisand effect in the professional marketing management is discussed.
Keywords:
censorship; marketing management; online phenomenon; Streisand effect; cenzura; marketing management; online fenomén; Streisand effect
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/47324