Název:
Analýza projektu EUROVELO jako udržitelné formy turismu v ČR v letech 2004 - 2014
Překlad názvu:
Analysis of the project EUROVELO as the sustainable form of tourism in the Czech Republic 2004 - 2014
Autoři:
Starý, Filip ; Štípek, Vladimír (vedoucí práce) ; Zeman, Martin (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá potenciálem a efektivitou dálkových cyklistických tras EuroVelo v České republice. Práce vychází z hypotézy o udržitelnosti projektu, pro jejíž plnění je potřebný souběh tří funkcí - sociokulturní, environmentální a ekonomické. Stanovená hypotéza je zkoumána z více úhlů. Nejprve je provedena SWOT analýza, která nastiňuje nejdůležitější interní a externí faktory projektu, kde je potvrzena sociokulturní a environmentální udržitelnost. Následně je provedena cost-benefit analýza, která při daných oportunitních nákladech modeluje potřebný minimální počet užití cyklotras EuroVelo tak, aby byl projekt udržitelný i ekonomicky. Při nejvyšších modelovaných oportunitních nákladech (20 %) by byl nutný minimální počet užití cyklotras 3,08 milionu. Vzhledem k tomu, že trasy EuroVelo propojují nejatraktivnější cyklostezky ČR, lze i tento počet užití považovat za realistický. Hlavním přínosem práce je komplexní analýza podmínek a dopadů projektu EuroVelo v ČR, doprovázená dílčími metodami a výpočty.This bachelor thesis deals with potential and effectiveness of long-distance cycling routes EuroVelo in the Czech Republic. The thesis is based on hypothesis of sustainability of the project. For the sustainability is necessary concurrence of three functions -- sociocultural, environmental and economical. The set hypothesis is considered from multiple views. Firstly SWOT analysis was made -- this analysis shows the most important internal and external factors of project. Moreover this analysis confirms sociocultural and environmental sustainability of project. Then cost-benefit analysis was carried out. This cost-benefit analysis creates the required minimum number of use of cycling routes EuroVelo per year (with given opportunity costs) so that the project will be sustainable economically. With the highest simulated opportunity costs (20%) the minimum number of usage per year must be 3,08 million. Whereas EuroVelo routes connect the most attractive cycling trails in the Czech Republic, we can consider this number of use as realistic. The main benefit of the thesis is complex analysis of conditions and impacts of the project EuroVelo in the Czech Republic based on partial methods and calculations.
Klíčová slova:
cost-benefit analýza; cykloturismus; efektivita projektu; EuroVelo; SWOT analýza; udržitelná doprava; cost-benefit analysis; cycle tourism; efficiency of project; EuroVelo; sustainable transport; SWOT analysis
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/47930