Original title:
Analýza reklamy na sociálních sítích
Translated title:
Analysis of Advertising on Social Networks
Authors:
Farková, Kristýna ; Hajdíková, Taťána (advisor) ; Novák, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je provést analýzu reklamy na sociální síti Facebook u dvou různých českých firem. Zkoumány budou jednotlivé reklamy společností - Pohádková říše Fábula a Future studio. Společnosti využily sociální síť pro umístění své reklamy na plánované události. Jednotlivé poznatky budou vyhodnoceny podle stanovené metody. Z výsledků bude zjištěno, jak je tato reklama od různých zadavatelů účinná, a budou vydána doporučení pro firmy s různým zaměřením.The aim of this bachelor thesis is analyzing of advertisement of two czech different companies, which are showed up on social network Facebook. Each advertisements will be investigated with these companies - Pohádková říše and Future studio. Companies used social network for placing their advertisement for planning events. Each knowledges will be evaluated according settled method. It will be found out from solutions, what is effectivity of this advertisement from different applicants and recommendations will be brought out for companies with different focus.
Keywords:
advertisement; communication; marketing; social network; komunikace; marketing; reklama; sociální síť
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45442