Original title:
Marketingová komunikace vybrané sportovní organizace
Translated title:
Marketing Communications of a selected Sporting Organization
Authors:
Kalvodová, Michaela ; Tripes, Stanislav (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se věnuje problematice marketingové komunikace ve vybrané sportovní organizaci. V teoretické části jsou popsány základní pojmy marketingové komunikace a její zasazení do obecného marketingu. Praktická část se věnuje aplikaci marketingových komunikačních nástrojů na prvoligový fotbalový klub, které jsou analyzovány jak ze strany vedení klubu, tak ze strany fanoušků. Cílem bakalářské práce je na základě kvalitativního zkoumání zjistit, jak efektivně umí klub komunikovat se svými fanoušky, jakých nástrojů k tomu využívá a jaká je odezva fanoušků.This bachelor thesis is focused on marketing communication in specific sport organization. The theoretical part describes the basic concepts of marketing communication and its position in the general marketing. The practical part deals with the application of marketing communication tools to premier league football club, which are analyzed from the fans point of view and the club's view. The goal of this thesis is based on a qualitative investigation to determine how effectively is the club able to communicate with their fans, what tools it uses and what is the response of the fans.
Keywords:
advertising; marketing; marketing communications; public relations; sponsorship; marketing; marketingová komunikace; public relations; reklama; sponzoring
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/47589