Original title:
Marketingové strategie neziskové organizace CDO
Translated title:
Marketing strategy of a Non-profit Organization CDO
Authors:
Chmelík, Jan ; Lhotáková, Markéta (advisor) ; Machová, Veronika (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat marketingovou strategii neziskové taneční organizace CDO. V teoretické části práce je definován právní prostor působení neziskových organizací, následně jsou popsány všechny části rozšířeného marketingového mixu. Meritum výzkumné části práce se věnuje komunikačním aktivitám společnosti, přičemž jejich úspěšnost je zkoumána pomocí dvojího dotazníkového šetření. Práci uzavírají návrhy a doporučení autora na zlepšení efektivity aktivit CDO.The aim of this bachelor thesis is to analyse the marketing strategy of a Non-profit Organizaton CDO. In the theoretical part of this thesis, all the juristical background is defined, the following discribes all the parts of the extended marketing mix. The main task of the next practical part is dedicated to the communication activities of the CDO, while their success was investigated by a double survey. This bachelor thesis ends with suggestions and recommendations of the author for the CDO to improve the efectivity of their communication activities.
Keywords:
Communication activities; CZ; Czech Dance Organization; Marketing strategy; Czech Dance Organization; Komunikační aktivity; Marketingová strategie; ČR
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/45130