Original title:
Japonská firemní kultura - porovnání s ČR
Translated title:
Japanese corporate culture – comparison with Czech republic
Authors:
Adam, Michael ; Kašparová, Eva (advisor) ; Domiterová, Zuzana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je nejprve popsat obecnou koncepci firemní kultury a následně definovat její části. Práce poté věnuje pozornost japonské a české firemní kultuře a rozdílům mezi nimi. V návaznosti na tyto teoretické informace se práce zabývá analýzou specifické firemní kultury. Analýza je prováděna na základě informací, které byly získány ve spolupráci s japonskou firmou Precision Tools Service Czech s.r.o., jež působí v ČR od roku 2003.The aim of this bachelor's thesis is at first to describe the general concept of corporate culture and subsequently to define its parts. The thesis then pays attention to Japanese and Czech corporate culture and the differences between them. Following these theoretical information the thesis deals with analysis of specific corporate culture. Analysis is based on information that has been acquired in cooperation with Japanese company Precision Tools Service Czech s.r.o. which operates in Czech Republic since 2003.
Keywords:
Corporate culture; definition of culture; Hofstede 5D model; organizational culture model; definice kultury; firemní kultura; Hofstedeho 5D model; model organizační kultury
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/47095