Original title:
Komunikační strategie společnosti Ahold na českém trhu
Translated title:
Communication strategy of the company Ahold on the Czech market
Authors:
Daďová, Andrea ; Průša, Přemysl (advisor) ; Volfová, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá současnou komunikační strategií maloobchodní společnosti Ahold Czech Republic, a.s. Práce dále zkoumá, zda jsou prvky komunikačního mixu ve vztahu společnost -- zákazník využity efektivně a zda je komunikace společnosti pro české spotřebitele vhodná a dostatečná. Teoretická část práce se věnuje především pojmům jako je marketingový mix, marketingová komunikace a její moderní trendy. Praktická část práce vymezuje hlavní konkurenty českého maloobchodu a dále se zabývá představením společnosti Ahold a jejím vývojem na českém trhu. Závěr praktické části práce analyzuje výsledky dotazníkového šetření, z kterých jsou následně vyvozena doporučení na zlepšení jednotlivých prvků komunikační strategie společnosti Ahold Czech Republic, a.s. do budoucna.The thesis analyses current communication strategy of the retail company Ahold Czech Republic, a.s. The thesis studies whether the elements of communication mix are used effectively in the relation of company and customers and whether communication of the company for Czech consumers is appropriate and sufficient or not. The theoretical part of the thesis is primarily focused on marketing mix, marketing communication and its modern trends. The practical part of this thesis presents the company Ahold and its development on the Czech market. Furthermore, the practical part defines the main competitors on the Czech retail market. The final part of this paper analyses the results of my own survey, from which subsequently derive recommendations of improving individual elements of the communication strategy of Ahold Czech Republic a.s. in to the future.
Keywords:
Ahold Czech Republic, a.s.; communication mix; communication strategy; Czech retail market; marketing communications; Ahold Czech Republic, a.s.; komunikační mix; komunikační strategie; marketingová komunikace; český maloobchodní trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46295