Original title:
Formy vstupu podniků na zahraniční trhy se zaměřením na franchising
Translated title:
The Ways of Entering Foreign Markets with Focus on Franchising
Authors:
Kadlecová, Anna ; Černohlávková, Eva (advisor) ; Kopecký, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce popisuje možnosti vstupu podniků na zahraniční trhy. Práce se blíže zaměřuje na jednu z forem nekapitálového vstupu, franchising. Jsou přiblíženy definice franchisingu, jeho druhy a odlišnosti od podobných odbytových systémů. Práce se zabývá americkým a českým franchisovým trhem, jeho vývojem, trendy a vybranými franchisovými systémy.Bachelor's thesis describes possibilities of businesses entering foreign markets. The thesis focuses on one of the non-equity form of entry, franchising. The work presents definitions of franchising, its types and differences from similar sales systems. The thesis deals with the American and Czech franchise market, its development, trends and selected franchise systems.
Keywords:
American and Czech franchise market; franchising; trends in franchising; ways of entering foreign markets; americký a český franchisový trh; formy vstupu na zahraniční trhy; franchising; franchisové trendy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44965