Original title:
Marketingová strategie značky LUSTI
Translated title:
Marketing strategy of the brand LUSTI
Authors:
Hrabalová, Martina ; Průša, Přemysl (advisor) ; Santariusová, Markéta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je zjistit povědomí spotřebitelů o české značce lyží LUSTI, zanalyzovat její stávající marketingovou strategii a navrhnout možná vylepšení. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní marketingové pojmy pro lepší porozumění praktické části. Ta sestává z analýzy marketingové strategie značky LUSTI, vytvoření SWOT analýzy a vyhodnocení vlastního dotazníkového šetření. Poslední kapitola obsahuje návrhy na vylepšení marketingové strategie značky.The aim of this bachelor thesis is to find out, how well do czech customer know the brand LUSTI, to analyse its current marketing strategy and to suggest possible improvements. In the theorethical part of this thesis, basic marketing terms are explained to facilitate understanding of the practical part of the thesis. The practical part consists of an analysis of the current marketing strategy, creating a SWOT analysis and evaluaiton of marketing research. The last chapter introduces possible suggestions and recommendations for improvement.
Keywords:
LUSTI; marketing; marketing strategy; ski; SWOT analysis; LUSTI; lyže; marketing; marketingová strategie; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46898