Original title:
Marketingová strategie společnosti Tipsport
Translated title:
Marketing strategy of betting agency Tipsport a.s.
Authors:
Lukáčová, Aneta ; Průša, Přemysl (advisor) ; Dočekalová, Denisa (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií sázkové kanceláře Tipsport a.s., která je lídrem mezi sázkovými kanceláři v České republice. Cílem práce je analyzovat stávající marketingovou strategii společnosti, zhodnotit její účinnost a navrhnout doporučení na zlepšení stávajících marketingových aktivit na základě vlastního dotazníkového šetření. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o marketingu obecně, marketingu ve službách a strategickém marketingovém řízení, které slouží jako podklad pro praktickou část. Praktická část je věnována společnosti Tipsport a.s., kde je kladen důraz na její marketingový mix, konkurenci a SWOT analýzu. Součástí je vlastní dotazníkové šetření, na jehož základě jsou vypracovány návrhy na zlepšení současné marketingové strategie.This bachelor thesis deals with marketing strategy of a betting agency Tipsport a.s., which is a leader among betting agencies in the Czech Republic. The aim of this bachelor is to analyse the current marketing strategy of Tipsport a.s., evaluate its effectiveness and make recommendations for improving current marketing activities based on own survey. The theoretical part summarizes main theoretical findings about marketing in general, marketing in services and strategic marketing, which provide insight into the issue. The practical part of the thesis focuses on the company Tipsport a.s., with an emphasis on its marketing mix, SWOT analysis and Tipsport's competition. This thesis includes questionnaire survey, based on which the suggestions for improvement of the current marketing strategy are drawn.
Keywords:
betting agency; betting odds; marketind strategy; marketing; kurzové sázení; marketing; marketingová strategie; sázková kancelář
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/46141